Deze campagne is gemaakt vóór en met veel mensen die oplossingen zoeken én vinden om de energietransitie te versnellen. Omdat een goed voorbeeld doet volgen, worden alle campagnematerialen aangeboden als communicatiekit – voor iedereen die vooruit wil met de energietransitie: gemeenten, waterschappen, energiecoöperaties, bedrijven, verenigingen, buurtorganisaties, scholen, dorpsbewoners en stedelingen.
De campagne is mogelijk gemaakt door de Noord-Hollandse Energieregio, maar heeft niet één afzender. Iedereen die de verhalen deelt is afzender. Met elkaar geven we de energietransitie vaart.
De campagne bestaat uit video’s, posters, kant-en-klare social posts en blogartikelen. De kit is onderverdeeld in 3 pakketten met diverse materialen.
Voor een effectieve opbouw in de communicatie van inspiratie naar activatie, adviseren wij de pakketten in te zetten in de volgorde van 1 -3. Uiteraard staat het je vrij te delen wat je meest inspireert of het beste aansluit bij jouw doelen.
Wil je de campagne als geheel uitrollen of zelf content maken? Neem dan de ‘starterskit’ door. Hierin vind je en handige tools, als een leidraad voor een speech, voorbeeld persberichten en een voorbeeld communicatieplanning.
Gebruik jij de toolkit? Laat het ons weten via: energieregionh@noord-holland.nl. En gebruik bij het delen alsjeblieft #vanhoenaarzo. Zo kunnen we je helpen om jouw verhalen verder te verspreiden!
Met dit pakket zet jij snel de campagne klaar. Ook kun je zelf ‘van hoe naar zo’ verhalen creëren. Help je ons het nieuwe verhaal van de energietransitie te verspreiden?
Inhoud
Met dit pakket zet je mensen aan het denken over de energietransitie. Nieuwe tijden betekenen ook nieuwe kansen voor iedereen. Er is veel HOE, maar er gelukkig ook veel ZO.
Inhoud
Hier vind je ‘bewijs- verhalen’ van inwoners, kleine en grote bedrijven, gemeenten en coöperaties die laten zien hoe zij het doen. En daarmee anderen kunnen inspireren.
Inhoud
Met dit pakket kun je je eigen campagne starten en een specifieke groep mensen aanspreken en aanmoedigen om mee te doen.
Inhoud
Logo set ‘van hoe naar zo’
Ja, de materialen worden zo aangeboden dat je deze zonder iets aan te passen kunt gebruiken.
Ja, de materialen worden zo aangeboden dat je deze zonder iets aan te passen kunt gebruiken.
Nee, het is een ‘white label’ campagne – iedereen die content deelt is zelf afzender.
Ja, de teksten die aangeboden worden zijn bedoeld als voorbeeld. Je kunt deze naar eigen inzicht aanpassen.
Nee. Hoewel de teksten voor de blogs ook als Word document worden aangeboden, zijn ze zorgvuldig samengesteld uit interviews met de geportretteerden.
De kopregels liggen vast, maar de posters worden ook aangeboden met een witte balk waar de afzender een eigen oproep in kan plaatsen.
We hopen dat deze campagne anderen inspireert om te laten zien hoe zij ‘‘van hoe naar zo’ gaan. Je kunt ook je eigen initiatief tippen aan de redactie. Kunnen wij die weer delen!
Neem contact op met Willemijn Wesselink, communicatiestrateeg van de Noord-Hollandse Energieregio.
De campagne wordt nóg mooier wanneer deze wordt aangevuld met veel lokale voorbeelden: projecten, innovaties en verhalen van duurzame opwek in de buurt. Ken jij in jouw omgeving iemand die laat zien: ZO kan het? Het kan je buurman zijn. Je wijkvereniging. Een lokale ondernemer of de gemeente. Of misschien ben je het zelf? Deel dan dat verhaal met ons. Zodat wij het weer kunnen delen en nog meer mensen kunnen inspireren.